La presentació dels resultats del PISA cada tres anys ha esdevingut una cita obligada pel món de l’educació. La voluntat d’aquest informe, més enllà de situar-nos en el marc dels països i les comunitats autònomes participants en l’enquesta, és fomentar i enriquir el debat amb la comunitat educativa sobre els reptes i les mesures que es poden dur a terme per millorar la qualitat educativa del nostre país.
La Fundació Jaume Bofill va presentar dimarts 25 d'octubre de 2011 l'informe PISA 2009: avaluació de les desigualtats educatives a Catalunya, una anàlisi de l'educació a partir de les dades recollides en el PISA 2009. (Més avall us n'oferim materials complementaris.)
La presentació dels resultats del PISA cada tres anys ha esdevingut una cita obligada en el món de l'educació. Amb aquest informe la Fundació Jaume Bofill vol fomentar i enriquir el debat amb la comunitat educativa sobre els reptes i les mesures que podríien millorar la qualitat educativa del nostre país. Amb aquesta finalitat analitza alguns temes claus per a l'escola catalana: l'excel·lència i el fracàs escolar, l'alumnat desafavorit i la resiliència educativa, els hàbits lectors i les estratègies d'aprenentatge, i l'alumnat d'origen immigrat i el rendiment en lectura, entre altres.
Vegeu l'entrevista a Ferran Ferrer a Els Matins de TV3
Ja es pot accedir als materials de l'acte de presentació de l'informe "PISA 2009: avaluació de les desigualtats educatives a Catalunya", organitzat per la Fundació Jaume Bofill el passat 8 de novembre de 2011 a les Cotxeres del Palau Robert.
En l'acte hi van participar:
Ferran Ferrer, catedràtic d'educació comparada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i director de l'informe.
Joan Badia, professor d'institut, director de la revista Escola Catalana exdirector general d'Innovació Educativa; Carme Carbonell, mestra d'aula d'acollida, exdirectora de l'escola La Sínia de Vic, i Francesc Moreno, director general de l'escola Jesuïtes El Clot.