TASQUES A DESENVOLUPAR PEL PERSONAL VETLLADOR
(segons el plec de prescripcions tècniques Departament d'Ensenyament)
Les tasques a desenvolupar són:
- Donar suport a l'equip de mestres a l'aula
- Col·laborar en les tasques que determini la direcció del centre
- Vetllar per a l'adquisició dels hàbits de la vida quotidiana a l'escola
- Col·laborar amb el professorat del centre en les hores d'entrada i sortida dels alumnes objecte de la seva atenció
- Ajudar l'alumne en els seus desplaçaments a l'aula i pels espais del centre en general amb el seu mitjà de mobilitat (cadira de rodes, caminadors, bastons, etc.) per garantir la participació de l'alumne en totes les activitats
- Donar suport a la higiene personal dels alumnes objecte de la seva atenció (canviar bolquers, dutxa, acompanyar WC...)
- Tenir cura de les pròtesis que porta l'alumnat: vetllar pel seu bon ús i procurar que es mantinguin en bones condicions.
- Donar suport en els desplaçaments a l'exterior, en les sortides escolars i les activitats complementàries del centre (piscina, colònies, teatre, sortides en general...)
- Donar suport a l'alumne al pati durant les hores d'esbarjo
- Donar suport i ajudar, si cal, aquests alumnes durant els àpats
- Aplicar programes de control d'esfínters per fer el seguiment del control d'aquest hàbit, si fos el cas
- Potenciar la relació afectiva amb els seus companys, afavorint el seu àmbit relacional
- Els monitors que contracta el Departament d’Educació mitjançant empresa/entitat externa per atendre els alumnes amb dificultats motrius i/o alumnes hiperactius i els infants de les llars d’infants, també anomenats “vetlladors”.
- Els monitors que contracta el mateix centre subvencionat pel Departament d’Educació, també anomenats “zeladors”.
- Els auxiliars d’educació especial, que són contractats directament pel Departament d’Educació.
- Donar suport a l’equip de mestres de l’aula.
- Col·laborar en les tasques que determini la direcció del centre.
- Vetllar per l’adquisició dels hàbits de la vida quotidiana a l’escola.
- Col·laborar amb el professorat del centre en les hores d’entrada i sortida dels alumnes objecte de la seva atenció.
- Ajudar a l’alumne en els seus desplaçaments a l’aula i pels espais del centre en general amb el seu mitjà de mobilitat (cadira de rodes, caminadors, bastons, etc.) per garantir la participació de l’alumne en totes les activitats.
- Donar suport a la higiene personal dels alumnes objecte de la seva atenció (canviar bolquers, dutxa, acompanyar WC…).
- Tenir cura de les pròtesis que porta l’alumnat: vetllar pel seu bon ús i procurar que es mantinguin en bones condicions.
- Donar suport en els desplaçaments a l’exterior, en les sortides escolars i les activitats complementàries del centre (piscina, colònies, teatre, sortides en general…).
- Donar suport a l’alumne al pati durant les hores d’esbarjo.
- Donar suport i ajudar, si cal, aquests alumnes durant els àpats.
- Aplicar programes de control d’esfínters per fer el seguiment del control d’aquest hàbit, si fos el cas.
- Potenciar la relació afectiva amb els seus companys, afavorint el seu àmbit relacional.
- La direcció del centre vetllarà perquè el suport d'aquest personal afavoreixi el desenvolupament de l'autonomia personal i millora de la qualitat de vida d'aquest alumnat.
- Adequar l’aula per al descans dels infants, si s’escau.
- Preparar l’infant per a l’estona del descans (canviar-lo, acompanyar-lo al servei, comprovar la seva higiene, …).
- Vetllar per l’adequat descans dels infants resolent les incidències que puguin produir-se (tornar a dormir un infant, canviar bolquers, bressolar-lo…).
- Despertar els infants una vegada acabat l’horari del descans i preparar-los per a les activitats de la tarda.