COMITÈ INTERCENTRES DEL PERSONAL
LABORAL
DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT
Us passem a informar
de la reunió que el Comitè Intercentres va mantenir dimecres 5 de juny amb el
Departament.
Pel que fa a les
llars d’infants la Subdirectora General
de Personal d’Administració i Serveis ens explica que per encàrrec de la
Consellera es va constituir un grup de treball per avaluar tot el que te a
veure amb les llars del Departament, amb la participació de les diferents direccions generals que hi tenen
competències i per personal tècnic. El grup de treball ha aprovat unes
conclusions les quals ens presenten:
- Ràtios: De moment mantenen les ràtios de cara al curs
vinent, ja que entre d’altres coses, hi ha un grup de centres, uns 12, que
no compleixen amb la normativa de metres quadrats que marca el Decret, i
per tant no volen forçar cap modificació en aquest sentit.
- Calendari escolar: recullen els tres dies de lliure
disposició.
- Calendari laboral: inici alumnes 12 de setembre, final
alumnes 30 de juny.
- Horari d’atenció als infants, de 9 a 17 hores, de dilluns a
divendres, llevat dels dies 12 i 13 de setembre de 2013 i entre el 25 i el
30 de juny de 2014 que serà de 9 a 14 hores.
- Horari intensiu de l’1 al 15 de juliol
- Horari de l’1 al 10 de setembre de 9 a 17 h. (8 hores)
- Com sempre argumenten que no es
compleixen les 1.633 h. i que de cara al proper curs amb aquest horari
proposat es faran 1.525 h.
Tot això queda
recollit juntament amb d’altres qüestions, als documents d’organització de
centres que també ens presenten i que pel proper curs han organitzat de forma
diferent. Pel que fa a les llars d’infants el Departament ens presenta dos
documents, un sobre la organització del centre i un altre sobre la gestió del
personal.
Qüestion sobre
el Personal
. Personal educador:
constaten la baixada de matrícula i per tant hi haurà centres sobredotats, no
volen amortitzar llocs de treball, el que volen és que els aportem idees per
tal que es puguin reconvertir en altres tasques o com reubicar el personal
sobrer. Insisteixen que estan oberts a escoltar propostes, ells per la seva
part han pensat alguna cosa però no ho tenen clar ni decidit. Després de molt
insistir demanant les dades de l’estudi que han fet per tal de tenir la
informació adient, el Departament només ens diu que amb les dades del present
curs i sense tenir en compta la matrícula pel proper, tenen identificades 22
dotacions sobreres, es neguen en rotund a donar-nos més dades.
. Personal de
neteja i cuina: El tema no
està encara tancat però tenen clar que volen canviar els criteris d’assignació
d’aquest personal i han pensat en adjudicar metres quadrats per persona i hora,
en concret 25 m2, i faran una proposta a la Directora General quan tinguin
totes les dades en funció dels m2 dels centres i d’altres ponderacions, cap a
finals de setmana o principis de la vinent.
. Horari de
personal de neteja: també
volen canvis garantint que una persona, com a mínim, segueixi fent l’horari
actual de 9 a 17 h. i la resta de forma voluntària podran escollir passar al
nou horari que proposen que sigui de 12 a 20 h. D’altra banda qualsevol
contractació que es faci a partir de l’1 de setembre, llevat dels contractes de
substitució que tindrà l’horari igual al de la persona substituida, tindrà
adjudicat el nou horari. També han tingut en compte el personal d’empresa però
no ens han dit com.
. Monitoratge
migdia: el Departament deixa
de contractar-lo i serà potestat de les direccions dels centres.
Borsa de
treball
El Departament no te
intenció d’obrir borsa per aquest nou curs, tampoc vol actualitzar les llistes
i les vol deixar com estant en aquests moments, al.lega que estant treballant
amb l’aplicatiu per millorar-lo i que és molt complicat fer una parada per
engegar tot el procés que això significa.
Davant de totes
aquestes qüestions, algunes d’elles molt delicades, el comitè intercentres hem
manifestat al departament la nostra més ferma decisió respecte del manteniment
de la plantilla actual així com de les condicions laborals i és per això que
seguirem amb la negociació el proper 17 de juny.
Barcelona, 6 de juny
de 2013
CCOO UGT JUNTS AMRC USTEC