ANÁLISIS AL DICTAMEN DEL CONSEJO DE ESTADO SOBRE EL ANTEPROYECTO DE LA LOMCE (+)
- Diari de sessions al Congrés (debat i aprovació del projecte de LOMCE) (16 de juliol 2013)
- Compromís dels partits en contra de la LOMCE (17 de juliol de 2013)
"Els grups parlamentaris sotasignats, acorden que en el primer període de sessions de la propera legislatura procediran a derogar la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa i paralitzar de forma immediata la seva aplicació, i treballaran per elaborar una nova llei que compti amb el màxim consens parlamentari i de la comunitat educativa"
PSOE-PNV-CiU-Izquierda Plural-ERC-BNG-CC-AMAIUR-GEROA BAI-Compromís-EQUO
Raons per rebutjar la LOMCE
Perquè el dret a l'educació ha de ser universal
• La LOMCE retira als poders públics l’obligació de garantir el dret a l’educació i introdueix la fórmula “titulars del dret a l’educació”. Podem admetre que hi hagi persones que no siguin “titulars” del dret a l’educació?
Perquè estimem la nostra llengua i la nostra cultura
• La LOMCE atorga les competències sobre currículum i avaluació al Govern de l’Estat i impulsa l’escolarització separada per llengua.
Perquè volem educar per a la democràcia i la solidaritat
• La LOMCE elimina l’educació per a la ciutadania. En canvi, reforça la religió catòlica i obliga l’alumnat no religiós a fer una “alternativa” avaluable. L’opció religiosa d’unes famílies ha de condicionar l’escolarització de tota la resta?
Perquè eduquem per fer les persones millors i lliures, no per encarrilar-les
• L’objectiu de la LOMCE és reconèixer la “diferente naturaleza” del talent de l’alumnat i “encauzarlos en distintas trayectorias”. La trajectòria que es reduirà serà el batxillerat, amb uns 2.500 docents menys.
Perquè volem treballar amb dignitat, amb honestedat, des del pluralisme democràtic i el coneixement científic
• La LOMCE ignora tota la producció científica sobre l’educació. No promou la formació contínua del professorat, ni la investigació, ni la innovació educativa. Imposa un sistema d’assignatures i de revàlides antiquat.
• La LOMCE desconfia de la feina de les persones que treballem a l’educació, i pretén “disciplinar-nos” amb avaluacions externes, avaluacions de la tasca professional i mecanismes de provisió i de pèrdua del lloc de treball sense transparència, tant als centres públics com als concertats.
• La LOMCE empitjora les condicions laborals, abaratint el preu/hora, permetent la docència d’“experts” sense acreditació pedagògica, apujant les ràtios, suprimint recursos especialitzats, no cobrint substitucions...
Perquè és més eficient la cooperació que la competència
• La LOMCE promou la competència en el mercat educatiu. Això augmenta la segregació escolar: per sexe, per llengua, per religió, per nivell adquisitiu, per corrent ideològic... La segregació esquerda la cohesió social i empitjora el rendiment acadèmic.
Perquè cal tota la tribu per educar un infant
• Els preceptes de la LOMCE restringeixen la representació de professionals i famílies en la gestió dels centres, en l’elaboració dels projectes, en el control efectiu de l’educació. Menys democràcia és menys compromís, menys autonomia i menys educació.
• La LOMCE ignora el valor de l’educació en la família, en el lleure, en la societat, en l’ús de les xarxes... i potencia, així, la desigualtat d’origen social.
Perquè cal augmentar la inversió pública en educació, no seguir retallant-la
• La LOMCE dóna potestat finançadora i reguladora als agents privats, incentivant l’educació de pagament, mentre que la Constitució estableix que l’educació obligatòria és gratuïta.
• La memòria econòmica de la LOMCE retira el pressupost estatal per a l’educació primerenca dels 0 als 3 anys, que no considera educativa, sinó assistencial, malgrat que l’acció més eficient per a l’èxit escolar és l’educació, en aquesta etapa.
• La LOMCE també redueix beques de menjador i de transport i ajudes en material escolar.
Temes relacionats
Posem a la vostra disposició el text de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa - LOMCE - que va aprovar el Consell de Ministres el passat divendres 17 de maig.
Disposeu també al final de la notícia de l'enllaç al primer document que hem elaborat des de la FE CCOO per comparar aquest text amb l'anterior.
Anirem publicant, en aquesta mateixa notícia, les següents aportacions a la comparativa que anem realitzant.
- Text de la LOMCE aprovada al Consell de Ministres (17/05/2013)
- Anàlisi dels canvis a la LOMCE en la versió del Consell de Ministres
- Text de la LOMCE aprovada al Consell de Ministres amb els canvis assenyalats en roig
- ANÁLISIS AL DICTAMEN DEL CONSEJO DE ESTADO SOBRE EL ANTEPROYECTO DE LA LOMCE(+)
- Aturem la LOMCE: Raons per rebutjar la LOMCE
- 10 raons per dir "no" a la llei Wert
- El MUCE aconsegueix un front comú al Parlament per demanar la retirada de la llei Wert
- Inform@ digital núm 5. La LOMCE, una llei classista i centralista. Gener 2013
- Recull de temes relacionats amb la LOMCE publicats al web de CCOOEducació (+)
· A la Universitat
· A la Formació Professional
· Al Batxillerat
· A l’ ESO
· A les Escoles Eficials d'Idiomes
· Als Serveis Educatius
· A l'Infantil i Primària
· Al 0-3
· A les escoles de música
· A les escoles d’art
· A les escoles de persones adultes
- Octaveta (baixar per imprimir) PDF(+)
- Flyers cartell de la vaga (baixar per imprimir) PDF (+)
- Cartell vaga (baixar per imprimir) (PDF) (+)
La LOMCE, una llei classista i centralista.
- Per què rebutgem la LOMCE?: materials de la @FECCOO
- Índex de l'Informa Digital:
- Classifica l’alumnat i centralitza competències
- La LOMCE una llei autoritària
- Filosofia i principis de la LOMCE
- Una llei centralista.
- Una llei contra el català
- Una llei més confessional i adoctrinadora
- Una llei antidemocràtica
- Una llei classista i segregadora
- La formació professional devaluada
- Una concepció antiquada i retrògrada sobre l’educació
- El #MUCE promou que el Parlament català es pronunciï contra la LOMCE
- EL MUCE davant la LOMCE (pdf)
- La LOMCE, una llei classista i centralista
- Recull LOMCE (+)