4 de desembre del 2012

CCOO rebutja l'avantprojecte de la LOMCE presentat pel ministre Wert



Dijous 13 de desembre, manifestació unitària

Contra la LOMCE i les retallades, en defensa de l'escola en català
 
 
El MUCE crida a la mobilització de la comunitat educativa en contra de la LOMCEi les retallades a l'educació, i per defensar l'educació pública i la llengua catalana




  • PER LA COHESIÓ SOCIAL: NI LOMCE, NI RETALLADES
  • EN DEFENSA DE L'EDUCACIÓ PÚBLICA I LA LLENGUA CATALANA

Les entitats que conformen el MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) convoquem a participar activament a la jornada de lluita de l'ensenyament, convocada a tot l'Estat, per al dia 13 de desembre de 2012, en defensa de l'educació pública i contra la LOMCE i les retallades.

A Catalunya, tenim un doble motiu per sortir al carrer: un atac sense precedents al nostre model educatiu català i a la immersió lingüística, que posa en qüestió la igualtat d'oportunitats per a tot l'alumnat, i d'altra banda, una llei que no fa més que augmentar la mercantilització i aprofundir en la privatització de l'ensenyament públic, alhora que s'estan retallant, de manera desmesurada, els pressupostos de l'educació pública.

Convoquem al professorat i a tota la comunitat educativa a la mobilització el DIA 13 DE DESEMBRE:
  • MIGDIA: Organitzem actes de protesta als centres (cadenes humanes a l'entorn del centres, entre un centre i l'altre, xiulets, pancartes, etc.).
  • A les 18:00h: MANIFESTACIÓ que tindrà lloc a Barcelona* a les 18'00h de la tarda, des de Pl. Universitat/cruïlla Pelai fins a la plaça Sant Jaume.
  • PER LA COHESIÓ SOCIAL: NI LOMCE, NI RETALLADES 
  • EN DEFENSA DE L'EDUCACIÓ PÚBLICA I LA LLENGUA CATALANA

Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE):
Associació d'Estudiants Progressistes (AEP) - Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) - Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS) -Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes d'Educació Secundària (FAPAES) -Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC) -Federació d'Ensenyament de CCOO - Federació d'Ensenyament de CGT - Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) - FETE-UGT - Sindicat d'Estudiants (SE) - Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) -USTEC-STEs (IAC)

**************************************************************




Temes relacionats:





Comunicat de la Federació d'Ensenyament de CCOO:

La voluntat centralitzadora i autoritària del ministre d'Educació es torna a manifestar en l'avantprojecte presentat

CCOO rebutja l'avantprojecte de la Llei de Millora de Qualitat Educativa (LOMCE) presentat pel ministre Wert

Avantprojecte de la LOMCE (PDF) (+)
 
L'avantprojecte presentat pel ministre d'Educació, José Ignacio Wert, intenta amagar les intencionalitats economicistes i privatitzadores sobre l'educació. Manté elements preocupants d'anteriors esborranys (encara no criticats pel Govern de Catalunya en funcions) d'una concepció sobre el sistema educatiu mercantil i selectiva. Considera l'educació com un producte i fa als ciutadans beneficiaris d'un servei per contra de depositaris d'un dret a l'educació. Al mateix temps, incorpora als agents privats a les funcions reguladores del sistema reduint la responsabilitat de les administracions per garantir el dret a l'educació per tothom.

Estableix categories entre les matèries, considerant els aprenentatges fragmentats i parcials, en contra de totes les evidències científiques que ens demostren que l'aprenentatge és global, i ho aprofita per menystenir certes disciplines i activitats formatives, especialment les formes expressives artístiques i l'educació física, etc., amb una concepció reduccionista de la formació humana.

Aprofita aquesta compartimentació absurda per situar l'aprenentatge de la llengua catalana, i les altres diferents del castellà, en una categoria d'inferioritat, una voluntat provocadora d'aquest ministre sense cap base pedagògica ni científica. Reforça la concepció adoctrinadora de la que ha estat acusant a les legislacions anteriors, reforçant l'estatus de l'ensenyament de la religió per contra d'una formació laica i universal per a tota la ciutadania. Reforça el poder de l'administració central de l'Estat espanyol per definir currículums, avaluacions i establir criteris, configurant una idea centralitzadora i adoctrinadora de l'educació.

No és una llei de qualitat; és una llei ideològica per fer prevaldre una concepció elitista i selectiva del sistema educatiu. Per tot això, CCOO fa una crida al comunitat educativa a defensar l'educació de qualitat que la ciutadania necessita, abordant els problemes reals que avui té l'educació, perquè cal:
-Garantir el dret de l'educació per tothom.
-Aturar les retallades de recursos i les retallades de plans educatius per la millora.
-Aturar aquesta proposta de Llei que ens porta al passat en alguns aspectes i a la desregulació i la manca de garanties educatives.

Defensem l'educació pública, laica i catalana. Defensem una educació per a tothom.

*********************************************

Comunicat de la FAPAC

La FaPaC rebutja fermament el projecte de llei del ministre Wert

La federació, que representa més de 2.000 AMPA de tot Catalunya, critica que el projecte de llei del ministre Wert respon a un criteri purament ideològic i de fanatisme.

La FaPaC vol mostrar la seva ferma indignació i rebuig davant del projecte de llei que el ministre d'Educació Wert ha presentat. Aquest projecte relega la llengua catalana a un paper testimonial dins del sistema educatiu de Catalunya, sense que aquest canvi respongui a cap criteri pedagògic. És purament un tema d'ideologia, de fanatisme i que, contràriament als que són els valors de l’educació, vol utilitzar aquesta per crear confrontació i dividir la societat.

Sembla com si el govern central davant el gran nombre de promeses no complertes -la darrera de les quals és la no revalorització de les pensions- hagi decidit fer oblidar la dura realitat amb una dosi d’anticatalanisme.

La FaPaC critica que aquesta nova llei es fa sense consens, amb molt poc diàleg i sobre una base clarament ideològica que no té present els criteris científics necessaris per aconseguir un sistema educatiu de qualitat.

Pengeu cartells i pancartes de Somescola a les portes dels vostres centres educatius. Accediu a la web.
 



*****************************************
Somescola: 


"Aquesta llei ens retorna a un passat predemocràtic"


Els portaveus de Somescola han comparegut avui en roda de premsa per criticar que l’esborrany de llei porta la política educativa a un retorn d’un passat predemocràtic.És a dir: el control doctrinal de l’educació, la recentralització del sistema, la minorització de les llengües no castellanes, amb especial malvolença contra l’escola catalana i els programes d’immersió lingüística que han representat un dels millors èxits del nostre sistema educatiu en els darrers 30 anys. Les entitats han cridat el país a mobilitzar-se en defensa de l'escola en català.

Somescola ha afegit que el text és un atemptat a la llengua, a la cohesió social i a la promoció d’igualtat d’oportunitats que han presidit l’escola catalana. En aquest sentit ha afegit que la gravetat del moment és màxima perquè mai ens havien proposat que esborréssim 35 anys d’escola democràtica catalana i, per tant, ha exigit al Govern la màxima contundència en la defensa d’un patrimoni pedagògic que hem construït entre tots. Així mateix Somescola ha cridat a tots els centres escolars i educatius de Catalunya a un pronunciament unànim i a l’oportuna mobilitzacuió de tota la societat catalana en defensa de la nostra escola.




Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada