CCOO
EXIGEIX A LA CONSELLERA D’ENSENYAMENT I AL GOVERN DE LA GENERALITAT QUE
EXPLIQUI ELS RESULTATS ACADÈMICS DE LA IMPLANTACIÓ DEL
SEP I EXPLIQUI TAMBÉ PER QUÈ ES RETALLEN HORES DE TRACTAMENT DE LA DIVERSITAT.
El curs 2011-2012, el Departament va
implantar de forma generalitzada a les escoles de Catalunya el suport escolar
personalitzat, amb menys recursos dels que fins aquest curs hi havia i en substitució del recurs universal (a tothom
i a tots els centres) que era la sisena hora.
La informació que dóna l’administració
és que aquesta mesura ha donat un bon resultat entre els i les alumnes de
Catalunya, tot i que es necessita més temps per veure resultats concrets. Però
no aporta cap estudi intern o extern que justifiqui aquesta afirmació.
La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació (LEC) apunta fites centrades
en la qualitat educativa i en la superació de les desigualtats socials. També
fixa els criteris per garantir als infants l’estabilitat i la regularitat
necessàries per facilitar-los l’aprenentatge amb l’objectiu de millorar el
rendiment escolar en l’educació bàsica i obligatòria, així com prevenir el
fracàs escolar en totes les etapes educatives.
L’Acord
de Govern del passat 26 de juny aprova “modificar el criteris de càlcul de
les plantilles docents en centres educatius públics d’educació infantil i
primària. A partir del curs 2012-2013, en el càlcul de plantilles de les
escoles el Departament d’Ensenyament es
reduirà el nombre d’hores lectives per activitats de suport i d’atenció a la
diversitat...”.
D’altra
banda, la Resolució del 8 de juny de
2012 de la Directora General d’Educació Infantil i Primària diu “del total
d’hores que el centre disposa per a l’atenció a la diversitat n’ha de destinar
un mínim del 25% al SEP. Tots els
centres d’educació infantil i primària han d’organitzar una part del SEP en
horari no lectiu, com a mínim dos dies a la setmana.”
La mateixa Directora, en Resolució anterior (11 de maig de 2012), parlava
que s’havia de destinar el 30% al
SEP del total d’hores que el centre disposa per a l’atenció a la diversitat.
CCOO denunciem
que entre els canvis de Resolució i l’Acord de Govern hi ha una sistemàtica
erosió i retallada dels recursos que els centres tenen i poden dedicar a
l’atenció educativa de l’alumnat i a la diversitat.
CCOO volem denunciar que s’ha reduït
el còmput d’hores d’atenció a la diversitat per realitzar el SEP i que serà molt difícil organitzar-ho
sabent que no es cobriran les baixes del professorat fins el desè dia lectiu i
que els mestres hauran de dedicar el poc temps d’atenció a la diversitat a
substituir als seus companys i companyes que han causat baixa.
Malgrat la professionalitat i més gran compromís i dedicació del conjunt
dels docents que la Consellera imposa, creiem
inassolibles o extremadament difícils garantit els objectius que marca
la LEC: l’aplicació de pràctiques educatives inclusiva, facilitar als alumnes
l’aprenentatge amb l’objectiu de millorar el rendiment escolar en l’educació
bàsica i obligatòria, així com prevenir el fracàs escolar en totes les etapes
educatives
Un cop
més, no podem compartir aquesta decisió de l'administració educativa ja que no
ens creiem que una dedicació mínima de temps i atenció pugui substituir a un
recurs universal suprimit només als
centres públics, per motius ideològics i/o econòmics, sense cap avaluació
interna o externa que ho justifiqués.
CCOO considera que la retallada acumulada a l'Ensenyament públic fa inviable el manteniment d'una educació pública de qualitat a Catalunya i cal denunciar-la com l'agressió més punyent als drets dels infants i a les condicions laborals i salarials de totes les persones que treballen a l'educació pública