Cita prèvia a l'oficina d'ocupació. Pdf (+)
Indicació a empreses. Pdf(+)
Comuniquem que des del Ministerio de Empleo y Seguridad Social ens
han demanat que informem al personal substitut de les escoles que a partir d'ara, la sol·licitud de la prestació per
desocupació s'ha de fer mitjançant una cita prèvia. Aquesta cita es
pot obtenir per dues vies:
1- internet: www.sepe.es/citaprevia
2- telèfon: 901 01 02 10
Als documents adjunts us trametem la informació del Ministeri.
Estic a l’atur (+)
Requisits per accedir a la prestació (+)
Per a tenir dret a les prestacions que se'n deriven s'han de complir els següents requisits:
- Període mínim de cotització: 360 dies. No és necessari que aquests 360 dies s'hagin cotitzat de manera continuada.
- Un professor interí o substitut es troba en situació legal d'atur quan s'extingeix el seu contracte de treball.
- La durada de la prestació està en funció del temps d'ocupació cotitzat en els 6 anys immediatament anteriors a la situació legal d'atur.
Sol.licitud de documentació per tramitació prestació d'atur
Informació facilitada pel Consorci d'Educació...Aplicable al personal de: Totes les administracions
- Informació, PDF 71.5 KB
- Sol.licitud, PDF 41.7 KB
Podeu trobar la info sobre la tramitació de l'atur a les webs dels SSTT (Gestió de personal docent de cada SSTT)...
Tramitació de la documentació d'atur (Baix Llobregat) Sol·licitud Info BCN Comarques (+)
Informació en relació a la tramitació de la prestació per atur Catalunya Central (+)
Girona (+)
La resta de SSTT...: Web de tots els SSTT (+)
Tramitació i documentació necessària (+)
- Formulari de sol·licitud de la prestació d'atur, en model normalitzat, que facilita l'Oficina de Treball, degudament emplenat.
- Document acreditatiu de la situació legal d'atur o de la considerada com a tal.
- Certificat o certificats d'empresa en els quals s'indiqui que s'ha treballat en els darrers sis mesos.Es demana al Servei territorial (veure adreces i models en punt anterior...)
- Còpia dels documents oficials de cotització i salari dels últims 180 dies cotitzats, si escau.
- Documents d'identificació i d'afiliació a la Seguretat Social.
- Declaració de càrregues familiars i rendes, en model normalitzat, que facilita l'Oficina de Treball, a efectes de límits de la prestació.
- Compromís d'activitat, consistent en l'obligació que adquireix el beneficiari de cercar activament feina, acceptar una oferta adequada i participar en accions d'informació i orientació laboral.
Període d'ocupació | Durada de la prestació |
Des de 360 fins a 539 dies | 120 dies |
Des de 540 fins a 719 dies | 180 dies |
Des de 720 fins a 899 dies | 240 dies |
Des de 900 fins a 1.079 dies | 300 dies |
Des de 1.080 fins a 1.259 dies | 360 dies |
Des de 1.260 fins a 1.439 dies | 420 dies |
Des de 1.440 fins a 1.619 dies | 480 dies |
Des de 1.620 fins a 1.799 dies | 540 dies |
Des de 1.800 fins a 1.979 dies | 600 dies |
Des de 1.980 fins a 2.159 dies | 660 dies |
Des de 2.160 dies | 720 dies |
En quedarà exclosa la retribució per hores extraordinàries.
L'import a percebre serà:
- Durant els 180 primers dies, el 70% de la base reguladora.
- A partir del dia 181, el 60% de la base reguladora.
Pagament de la prestació (+)
Altres prestacions per a persones a l’atur (+)
Informació del passat curs 2010/2011 (no sabem si actualitzaran properament la documentació, i per tant, només és a títol informatiu...):
Tramitació de la prestació d'atur 2011
Informació (+):
A partir del mes d’octubre de 2010 ha canviat el sistema per demanar el certificat d’empresa que havíeu de presentar a l’INEM per obtenir la prestació d’atur.
A partir d’ara, únicament s’ha de fer servir el sistema següent:
1. Heu d’enviar un correu electrònic al compte de correu electrònic
atur_com.ensenyament@gencat.cat on us haureu d’identificar amb:
el nom i cognoms
el NIF
la data de finalització del nomenament i demanar-nos el certificat d’empresa.
2. Nosaltres farem les tramitacions oportunes davant el “Ministerio de Trabajo e
Inmigración”.
3. Quan el Ministeri ens contesti que la situació ja està resolta i correcta us enviarem
un correu electrònic comunicant-vos aquest fet.
4. Heu de gestionar a l’oficina de l’INEM que us correspongui la prestació d’atur.
Aclariments:
Ho podeu demanar un cop us hàgiu finalitzat el nomenament telemàtic. Si ens ho
demaneu amb antelació no ho podrem atendre i eliminarem el correu.
Si passats 5 dies feiners no heu rebut cap resposta, podeu tornar-nos a enviar un
correu electrònic incidint en el tema, altrament no ho tindrem en compte i eliminarem el
correu.
Quan ens ho demaneu heu d’estar completament segurs de fer aquesta tramitació.
Heu de recordar que tant els nomenaments com les nòmines us els podeu imprimir
des del mateix portal ATRI.
Si necessiteu qualsevol altra documentació complementària per a presentar-la a les
oficines de l’INEM ens l’haureu de demanar en aquest mateix compte de correu.
Amb aquest nou sistema de fer tots els tràmits telemàticament us evitem desplaçarvos a cap oficina de Registre per a demanar la documentació i també evitem el
desplaçament posterior per passar a recollir la documentació.
Instruccions i documentació per demanar la prestació d'atur els substituts d'educació primària i secundària.
Sol·licituds
Models
Informació
Imprès
Sol·licitud de documentació per l'INEM (atur)
Requisits per poder demanar l'atur
Mirar la pàgina 10 del Manual de supervivència del professorat interí i substitut
"Vacances no gaudides": No es pot començar a cobrar l'atur fins que hagin passat els dies de vacances que et paguen a la liquidació.T'han de pagar la part de vacances proporcional al temps treballat. Aquest període cotitza a la Seguretat Social i computa per a l'atur
Per cada mes de feina corresponen 2,5 dies de vacances
Models
|
Informació
|
Imprès
|
Sol·licitud de documentació per l'INEM (atur)
|