- CCOO demana ampliar el temps de debat participatiu, que s’ha obert sense cap mena de difusió, tampoc entre la comunitat educativa de l‘IOC.
- CCOO exigeix al Departament respecte i confiança vers la comunitat educativa de l’IOC. El Departament ha de fer públic el document de treball del futur decret.
CCOO demana l'ampliació del temps obert per a participar en el debat “Regulació de l'Institut Obert de Catalunya (IOC). Consulta pública prèvia a l'elaboració del Decret de regulació de l'Institut Obert de Catalunya (IOC)”.
CCOO ha tingut notícies que aquest procés el Departament no l’ha fet de manera oberta ni s’ha fet la difusió entre els i les professionals que treballen al centre. CCOO denuncia que així no es facilita ni es potencia aquest necessari debat. De fet, ha estat avui quan membres de la comunitat educativa del centre s’han posat en contacte amb CCOO per a evidenciar que no se’ls ha informat del procés obert, que avui precisament finalitzava.
Això s’ha de corregir i rectificar, més quan després de 6 anys esperant un decret que reguli l’IOC, no es pot fer un debat que no compti amb la màxima participació, amb la necessària intervenció del seu professorat, personal d’administració i tècnic, alumnat, professorat col·laborador, centres col·laboradors, etc. Si es tracta de definir quin model de centre serà l’IOC i quina singularitat tindrà, no pot ser que la manca de debat obert sigui la primera fase d’aquesta definició.
El 2019 farà 13 anys de la creació de l’IOC i encara estem pendents del decret, tal com preveu la LEC, que reguli el seu funcionament i organització. Decret que segons la LEC hauria d'haver estat vigent abans del juliol de 2012 i que fou promès pel Departament d'Educació abans de finals del 2014.
A inicis d’aquest curs 2018/2019 el conseller d’Educació el va anunciar però no s'ha volgut compartir cap dels diferents esborranys que s’han anat realitzant ni amb els membres de la comunitat educativa de l’IOC, ni amb els agents socials ni tam poc s’ha informat del seu contingut als representants del professorat a través de la Mesa sectorial de negociació.
Aquest mutisme i aquest aocultació dels documents ja elaborats obre la porta a valorar si el Departament vol un veritable procés de participació de la comunitat educativa. Si es vol limitar, el Departament ho estan fent bé, ja que de moment no existeix aquest debat obert, ni tampoc intern entre la comunitat educativa de l’IOC. En canvi, si es vol un debat ampli, obert, transparent, ric i participatiu cal fer alguna cosa més que penjar-lo en una web.
CCOO demana al Departament que mantingui obert i difongui el formulari de participació, i que convidi a tota la comunitat educativa a fer les seves propostes, a facilitar espais de trobada i reflexió de la comunitat educativa de l’IOC, etc.
CCOO demana al Departament que faci públic l’esborrany del decret perquè comencin a fer-se aportacions sobre un document llargament esperat. És necessari respectar a tota la comunitat educativa. Aquest respecte ha de començar amb la confiança i la transparencia necessària.
CCOO està compromesa des de fa molts anys en la defensa estratègica dels ensenyaments públics a distància, des del seu origen, com també ja en les etapes anteriors, d’ensenyaments semipresencials. Aquest compromís ens anima a implicar-nos encara més i a debatre amb el conjunt de la comunitat educativa quines són les propostes que haurien de contemplar-se en el futur decret.
Com sempre compteu amb les persones de CCOO.
Àngel Garcia, delegat de CCOO