29 d’octubre del 2014

29 d'octubre. 5è dia plantats a les portes del Departament d'Ensenyament


Avui dimarts 29 d'octubre és el 5è dia de la presència indefinida a les portes del Departament que vam acordar en assemblea els i les delegades de CCOO Educació el passat 23 d'octubre.

  • Al peu d'aquesta entrada podeu trobar material de consulta relacionat amb la desinversió educativa del Govern de CiU...
Aquesta acció mobilitzadora té l'objectiu de pressionar per obrir la negocicació real dels pressupostos de 2015 i assenyalar directament  la Consellera Rigau com a responsable d'aplicar retallades a l'ensenyament (22%) superiors a les retallades dels pressupostos generals (9%).

És a les nostres mans poder incidir per aturar les retallades i obrir negociacions per la recuperació dels drets laborals i salaris assolats durant els últims anys.


Practiquem la possibilitat de guanyar!


Cinc anys de pèrdua d'ocupació, salaris, drets laborals, equitat i inversió educativa

• És a les nostres mans aturar les retallades i recuperar drets i salaris.
• CCOO exigim una major inversió en educació a partir dels pressupostos del 2015.
No acceptem cap pròrroga dels actuals pressupostos que condemnarien a patir una any més les brutals agressions als empleats i empleades públics de Catalunya.  




Cinc anys de pèrdua d'ocupació, salaris, drets laborals, equitat i inversió educativa

És a les nostres mans aturar les retallades i recuperar drets i salaris.
CCOO exigim una major inversió en educació a partir dels pressupostos del 2015.

2010-2014: La inversió pública en educació i l'ocupació cauen en picat 

Prou màrqueting i més responsabilitat amb la Formació Professional!

El Departament d’Ensenyament es desentén de l’abandonament prematur, aplica la LOMCE, no compleix les recomanacions de l’UE 2020 amb l’oferta suficient, imposa taxes, fa una formació Dual d’aparador i no avança cap a l’FP integrada.


El que tenim a l'estat espanyol aquest curs 2014-2015
  • El Ministerio de Educación atribueix un creixement del 28,9% de places a FP a les quals es comptabilitzen les teòricament ofertades a FP Bàsica. En realitat s'ha paralitzat el RD de desenvolupament de l'FP de 2011 i s'han perdut un 1000 grups respecte als anteriors PQPI. 
  • La pèrdua real d'oferta de la FP Bàsica s'atribueix a: manca d'orientació adequada, precipitació, augment de les ràtios, pèrdua d'oferta territorial i de perfils de PQPI i desconfiança de les famílies en una nova oferta amb menys garanties de projecció acadèmica.
  • El resultat final es que els alumnes més necessitats tenen menys solucions i no s'atendrà el seu perfil ni les seves necessitats educatives.
  • El Ministerio estima que s'ha de créixer a ritme de 40.000 places anuals en els propers 5 anys però des del curs 2003/2004 el creixement de centre públics que oferten Cicles Formatius de Grau Mitjà es tant sols del 13,3%; quan l'alumnat ha crescut un 50,6%, el que demostra que les administracions educatives porten una dècada sense ampliar l'oferta.
  • La insuficient oferta pública de places porta al creixement del negoci privat del sector fins al punt de que algunes universitats han començat a impartir Cicles Formatius de Grau Superior sense cap consens estratègic amb el Sistema Educatiu.
  • Tot i el creixement de les famílies de Sanitat, Serveis a la Comunitat i Informàtica, la resta d'oferta segueix estàtica des de fa 10 anys el que produeix un desajustament amb la demanda personal i del món laboral.

El que necessitem
  • Espanya amb un 23,6% de taxa d'abandonament prematur, i Catalunya amb una xifra similar, doblen la mitjana europea, el que demostra un dèficit molt greu en polítiques educatives adequades.
  • Tenim xifres similars d'estudis de la població adulta a Espanya i Catalunya que ens situen en el 9% d'estudis de Grau Mitjà en front al 33% de mitjana a l'OCDE i molt lluny dels referents competitius com són Alemanya (55%), Finlàndia (38%) i Suècia (33%).
  • Els errors de regulació, planificació i disseny del Sistema d'FP Dual mostren signes evidents ja que no corregeixen l'escandalós 50% d'atur juvenil. S'ha d'adquirir un compromís seriós amb la implantació d'aquest sistema, avaluant les condicions òptimes de desenvolupament a les empreses i en els centres docents, dissenyant i planificant el seu funcionament amb els agents socials. Tot al contrari del que s'ha fet.
  • La manca de connexió entre el món educatiu i el laboral s'ha de resoldre definitivament, amb un diàleg entre les institucions educatives i laborals, sense que siguin només les últimes les que marquin les condicions.

La manca de finançament afecta a les pròpies mesures del Govern, essent l'exemple més clar el de l'FP Bàsica, a la qual, en els pressupostos per a 2015 se li assignen els fons del Programa de Compensatòria (suposant la meitat total dels recursos de l'FP Bàsica), tots ells constitueixen bestretes sota la modalitat d'actius financers destinats a les comunitats autònomes. Aquesta debilitat en la inversió educativa és un llast per a qualsevol iniciativa.









Practiquem que és possible canviar el rumb i les prioritats pressupostàries.
És a les nostres mans poder incidir per aturar les retallades i obrir negociacions per la recuperació dels drets laborals i salaris assolats durant els últims anys.

Practiquem la possibilitat de guanyar!

Temes relacionats





























































































Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada