7 de maig del 2014

El tresor de l’Educació Pública

El tresor de l’Educació Pública

L’Educació Pública és un dels tresors més apreciats que tenim. La suma dels esforços docents, del personal vetllador i auxiliar d’infantil, del lleure, dels EAP i CREDA, dels centres de recursos, de les experiències pedagògiques, de les propostes didàctiques, dels recursos i mitjans invertits, de la il•lusió, la constància, la dedicació, la innovació, la cooperació, la participació de les mares i els pares per mitjà de les AMPA, de l’alumnat, de les entitats de renovació pedagògica, del personal d’administració serveis, dels sindicats de docents i d’alumnat, és el resultat d’aquest tresor.


Fixem-nos fins quin punt es valora aquest estimable patrimoni públic, que AMPA de Mollet  i Granollers han col•laborat a promoure-la en el procés de matriculació amb aquests arguments: “perquè garanteix una bona educació impartida per docents qualificats, perquè atén la diversitat de l’alumnat, per mitjà de grups de reforç, tractament individualitzat, suport psicopedagògic, perquè és integradora, indistintament de l’origen, ètnia, sexe o nivell, perquè és inclusiva, per a tot l’alumnat, perquè fomenta la relació entre cultures, perquè socialitza els materials i llibres escolars, perquè fomenta la participació,..... per tot això i més afirmen que:  estimem l’Escola Pública”.

Ara bé el tresor educatiu, com tots els tresors s’ha de cuidar, perquè guanyi més i més valor, per evitar que es malmeti. El personal docent i altres professionals de l’Educació, les AMPA i l’alumnat, les entitats educatives i sindicals ens esforcem per preservar el seu alt valor, per contra l’administració el menysvalora. L’actual Govern de CiU del Departament d’Ensenyament disminueix el valor del tresor amb continuades retallades.  Aquest any tornen a suprimir aules de P3 a diversos municipis de la comarca, mantenint  ràtios a 25 escolars. Deixen sense substitucions les aules fins a deu dies. Disminueixen hores de vetlladores fent perillar el caràcter inclusiu del nostre model escolar. Falten beques menjador pel nostre alumnat, retallen drets laborals i salarials, sobre tot als i les docents i del PAS més precàries, el personal interí i substitut. Mentre el que ens cal són més recursos, el Departament d’Ensenyament publica un decret de plantilles, introduint criteris arbitraris, enlloc de garantir la igualtat d’oportunitats i l’autonomia docent, en la provisió de plantilles. 

El nostre tresor perd valor amb aquestes mesures deprecatòries de CiU,  també amb el suport d’ERC, l’escola privada augmenta el seu valor amb el manteniment dels concerts educatius, inclosos els centres d’elit socioeconòmica o segregadors per sexes. Mentre es tanquen línies i centres públics n’augmenten a les escoles privades. El Govern de la Generalitat amb l’excusa del dèficit pressupostari, amaga la seva veritable intenció: fomentar l’ interès privat per damunt de la inversió pública.

Si malament ho tenim a casa nostra, a l’Estat, el govern del PP també ens ho posa fumut. L’aprovació de la LOMCE, les sentències contra la immersió lingüística són greus perills que fan disminuir més el nostre tresor educatiu.

Nosaltres, els i les docents de CCOO i tot el nostre sindicat, amb la col•laboració dels altres membres de la comunitat educativa, de les altres entitats socials i sindicals seguirem treballant perquè el gran tresor de l’Educació Publica mantingui el seu gran valor amb l’horitzó de fer-lo més i millor. 

Quim Fornés, Secretari d’Educació de CCOO del Vallès Oriental, Maresme i Osona.


Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada