Una sentència sorprenent i injusta
La sentència del TSJC que obliga tot el grup a rebre la classe en castellà si un alumne ho demana és injusta amb la majoria
CCOO manifesta una vegada més la necessitat d’aturar l’agressió permanent que significa per als centres educatius de Catalunya haver de justificar de manera reiterada les més que demostrades bones pràctiques eductives i l’eficàcia del sistema d’escola catalana.
L’escola catalana ha de garantir, per a tot l’alumnat, l’accés al coneixement i el domini de l’ús del català com un dret de ciutadania. Les veus clares dels tècnics, professionals de l’educació, lingüistes i acadèmics han demostrat reiteradament la bondat i l'eficàcia del model.
És una greu irresponsabilitat i una flagrant injustícia fer prevaldre els criteris de molt pocs per imposar-los a les majories. No s’entén de cap manera que la demanda d’una família pugui condicionar i obligar la immensa majoria. Més encara quan l’actual model garanteix per a tot l’alumnat l’aprenentatge, el domini i l'ús quotidià de la llengua castellana i la catalana.
CCOO reitera la voluntat de defensar amb fermesa, el model d’escola catalana per garantir la cohesió social i els drets de tota la ciutadania.
Per un país de tots, l’escola en català!
Somescola.cat crida a desobeir el TSJC:
10-04-2013
"Des de Somescola.cat volem manifestar la nostra profunda indignació davant la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obliga a tot el grup a rebre la classe en castellà si un alumne ho demana per via judicial. La sentència del TSJC vol desestabilitzar i crear sensació de conflicte discriminatori a les escoles. En aquest sentit, reiterem que no hi ha conflicte lingüístic a les aules i que no hi ha una població desatesa en els seus drets. Aquest any, per exemple, de tot el volum de noves inscripcions als centres educatius de Catalunya només 17 famílies han demanat l’escolarització en castellà per als seus fills. En els darrers 30 anys, s’ha apostat sempre per al consens social i polític que fa que el català, com a mètode pedagògic, és la llengua vehicular de l’aprenentatge, la llengua comuna dins dels nostres centres educatius.
La interlocutòria del TSJC vol introduir ara un nou factor contra la convivència a les aules i a les escoles: la imposició de l’interès d’unes famílies per damunt de les altres i la idea que el castellà és una llengua que du associada una prevalença de drets basant-se en la doctrina que el castellà és una llengua de rang superior a la catalana, pel damunt, si cal, de les lleis i la voluntat de la societat. Aquesta posició és el pas previ als criteris d’espanyolització que fonamenten el projecte de nova llei d’educació, la LOMCE, impulsada pel ministre Wert.
Somescola.cat es mostra convençuda que els mestres no aplicaran la interlocutòria a les seves aules. Així mateix, reclama, més que mai, que el Departament d’Ensenyament es mostri ferm i no executi la interlocutòria del tribunal. En conclusió, davant d’aquesta situació que sobrepassa tots els límits d’un país que vol viure en llibertat, Somescola.cat crida a la desobediència i reitera la voluntat de defensar el nostre model d’escola sense més concessions. "
Per un país de tots, l’escola en català !