Resolució de 15 de març de 2013, del Director
general de Professorat i Personal de Centres Públics,
per la qual es flexibilitzen els criteris per al nomenament
del personal substitut docent dels centres
públics per al curs 2012-2013
FONT:
Resolució de 15 de març de 2013, [PDF,159,95 KB.]
del Director general de Professorat i Personal de Centres Públics, per la qual es flexibilitzen els criteris per al nomenament del personal substitut docent dels centres públics per al curs 2012-2013 (15.3.2013)
Els Criteris per a la gestió de la borsa de treball de personal docent per al curs 2012-
2013, de 28 de juny de 2012, estableixen les condicions per al nomenament dels substituts docents tot tenint en compte el nivell educatiu dels ensenyaments així com la tipologia dels centres per tal d’assegurar la correcta aplicació
de la normativa i alhora l’existència de personal suficient
en els centres per atendre els períodes d’absència del professorat
mentre no s’incorpora la persona substituta. S’estableixen, per aquest motiu, instruccions específiques per als casos de simultaneïtat de baixes o altres
incidències en un mateix
centre docent.
La Resolució del Director general de Professorat i Personal de Centres Públics de 20 de novembre de 2012, per la qual s'amplien les instruccions que s'estableixen a la Resolució de 29 de juny de 2012, en relació
als nomenaments del personal interí
docent per
a
substitucions,
introdueix també
una
ampliació de supòsits de nomenament de substituts en cas de simultaneïtat
d’incidències en un mateix centre i
dóna instruccions per al nomenament
en determinades
situacions per evitar que incideixin negativament en el correcte funcionament del centre docent.
Per Resolució de 14 de març de 2013,
la Consellera d’Ensenyament ha establert nous
criteris de flexibilització per al nomenament del
personal substitut
docent dels centres públics per al curs 2012-2013.
En concret, els nous criteris són els següents:
a) Substituir els tutors d’educació
infantil, els tutors dels centres
específics d’educació especial
i els tutors de les unitats de suport
a l’educació especial
(USEE), a partir del primer dia lectiu des de l’inici
de la baixa o incidència.
b) Substituir els tutors d’educació
primària i els tutors d’educació secundària obligatòria a partir
del sisè dia lectiu des de l’inici de la baixa o incidència.
c) Substituir el professorat no inclòs en els apartats a) i b) anteriors,
a partir de l’onzè dia lectiu des de l’inici de la baixa o incidència.
d) Substituir, a partir del primer dia lectiu des de l’inici de la incidència, la segona baixa simultània a les escoles,
a partir del cicle inicial de l’educació primària, i a tots els centres d’educació secundària,
centres d’adults, serveis educatius i altres
centres específics dependents del Departament d’Ensenyament.
Per tot això, Resolc:
Primer: Modificar l’apartat 4 dels Criteris per a la gestió de la borsa de treball de
personal docent per al curs 2012-2013, que queda redactat de la manera
següent:
“4. Durada mínima dels permisos i llicències per als quals es nomenarà personal substitut en centres públics
docents.
No es nomenarà personal substitut
fins que no hagin transcorregut deu dies lectius des
de l’inici de la situació que justifica el nomenament a excepció de:
- Tutors d’educació
infantil, tutors de centres
específics d’educació
especial i de
les unitats de suport
d’educació especial (USEE),
que se substituiran a partir del primer dia lectiu des de l’inici de la baixa o incidència,
quan la durada prevista sigui superior a 10 dies lectius.
- Tutors d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, que
se
substituiran a partir del sisè dia lectiu des de l’inici
de la baixa o incidència,
quan la durada prevista
sigui superior a 10 dies lectius.
Tanmateix, quan en un mateix
centre hi hagi simultàniament diverses
baixes d’una durada prevista superior als
deu dies lectius, no cobertes amb personal substitut, i es prevegi
que es mantindrà la simultaneïtat
durant cinc dies lectius, com a mínim, a comptar des del dia de nomenament de la persona substituta, se substituirà la segona baixa simultània
a partir del primer dia lectiu des de l’inici de la baixa o incidència. Les baixes o incidències d’una
durada prevista entre 5 i 10 dies lectius no seran
substituïdes però es tindran en compte a l’hora d’aplicar el criteri de simultaneïtat.
Quan, pel criteri de simultaneïtat esmentat, s’hagi de substituir una de les incidències
del centre, es cobrirà, preferentment, la que tingui
prevista una major durada o, si s’escau, la llicència per infantament o la compactació de la reducció
de jornada per cura
de fill”.
Segon: Deixar sense efecte l’apartat 2 de l’Annex de la Resolució
de 20 de novembre del Director general de Professorat i Personal de Centres Públics
per la qual s’amplien les instruccions que s’estableixen
a la
Resolució del Director general de Professorat i Personal de Centres Públics de 29 de juny de 2012 en relació
als nomenaments del personal interí docent per a substitucions.
Contra aquesta Resolució,
que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu
davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini
de dos mesos a comptar
de l'endemà de la
seva publicació al DOGC, de conformitat
amb el que preveu l'article 46.1 de la Llei
29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Així mateix, poden interposar potestativament
recurs de reposició,
previ al recurs contenciós administratiu,
davant l'òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes a
comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen
l'article
77 de la Llei 26/2010,
de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment
de les administracions públiques de Catalunya,
i els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992,
de
26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa
dels seus interessos.
Barcelona 15 de març de 2013
Director general de Professorat i Personal de Centres
Públics