26 d’octubre del 2012

Rebuig gairebé unànime a ‘espanyolitzar’ els escolars

Rebuig gairebé unànime a ‘espanyolitzar’ els escolars

Nou de cada 10 catalans es mostren en contra dels plans del ministre Wert

El Periódico
imatge


El ministre d’Educació, José Ignacio Wert, ha aconseguit posar d’acord gairebé tots els catalans amb la seva idea d’«espanyolitzar» els escolars catalans perquè, segons va matisar després, «sentin el mateix orgull de ser catalans i espanyols». El 87,3% de les persones enquestades pel GESOP rebutgen els plans del dirigent conservador i només el 8,8% s’hi mostra a favor.
Encara que els suports al ministre són més elevats que en altres forces polítiques i superen el 30%, ni tan sols al PP ni a Ciutadans els partidaris de l’«espanyolització» dels alumnes són majoria. Més de la meitat dels simpatitzants populars estan en contra dels propòsits de Wert, i el mateix passa amb el partit d’Albert Rivera.
CASTELLÀ I HISTÒRIA / Els percentatges canvien quan la pregunta és la següent: ¿creieu que el castellà i la història d’Espanya haurien d’estar més presents en el sistema educatiu català? En aquest cas, segueix guanyant el no per majoria absoluta, però hi ha un terç dels enquestats que hi estan a favor. En aquest sentit, l’aposta està, aquí sí, netament recolzada pels votants del PP i de Ciutadans, i també per quatre de cada 10 votants del PSC.
Per edats, són les persones de més de 60 anys les que més defensen el sí (el 37,5% dels entrevistats d’aquesta franja), mentre que els menors de 29 anys se situen a l’extrem contrari i a penes un de cada quatre advoca per aquesta ampliació de continguts.

Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada