8 de desembre del 2013

La #LOMCE: una llei que NO millora l'educació

La LOMCE posa en perill el sistema educatiu català en laminar les competències educatives de Catalunya i posar les bases per aniquilar el sistema d’immersió lingüística que fa més de 30 anys que funciona i que tan bons resultats ha donat com a element de cohesió social.

i també la rebutgem perquè...

NO ÉS UNA LLEI PER MILLORAR LA QUALITAT EDUCATIVA

• Perquè no considera l'Educació com un dret fonamental.
• Perquè proposa introduir les lleis del mercat en el funcionament del sistema escolar.
• Perquè no proposa mesures adequades per resoldre els problemes que té l'Educació del nostre país.
• Perquè no assegura el finançament necessari per a la seva implantació.
• Perquè no garanteix els recursos humans i materials imprescindibles per aconseguir un ensenyament de qualitat.
• Perquè no preveu disminuir l'excessiu nombre d'alumnes que plenes nostres aules.
• Perquè no aspira a l'èxit del tot l'alumnat.

ÉS UNA LLEI PARTIDISTA

• Perquè pretén imposar els seus principis educatius i la seva filosofia sense intentar el consens que exigeix la tasca educativa.
• Perquè pretén canviar d'arrel l'actual model educatiu sense respectar les virtualitats que ha demostrat per garantir el binomi qualitat i equitat.
• Perquè oblida l'equitat en educació i aprofundirà en les desigualtats en no compensar les mancances de l'alumnat més desfavorit pel seu origen social.
• Perquè aposta per una major desregularització del sistema educatiu.
• Perquè intenta desprestigiar el servei públic educatiu, per afavorir els interessos privats de determinats sectors.
• Perquè no respecta les competències educatives de les comunitats autònomes, les limita i es carrega l’immersió lingüística cohesionadora, rebaixant el català a la condició de quarta llengua
• Perquè omet qualsevol referencial a la funció de cohesió i integració social de l'educació, especialment important en el cas de l'educació bàsica.

ÉS UNA LLEI SEGREGADORA

• Perquè separa l'alumnat des d'edats primerenques.
• Perquè des de 6è de Primària determina les possibilitats acadèmiques de cada alumne i alumna.
• Perquè l'ensenyament obligatori no serà igual per a tot l'alumnat.
• Perquè proposa un sistema d'avaluació que és una autèntica carrera d’obstacles i que serà utilitzat exclusivament per seleccionar els “millors estudiants” i no com a instrument de superació de les dificultats.
• Perquè augmentarà l'abandonament escolar en establir avaluacions externes constants únicament sobre continguts
Perquè per accedir a la Universitat s'estableixen criteris subjectius que inclouen una avaluació específica i / o aptituds personals.

ÉS UNA LLEI QUE DEVALUA LA FP

• Perquè la FP Bàsica que s'implanta condueix a un carreró sense sortida.
• Perquè per accedir a FPGM s'haurà de fer una prova com les
persones que accedeixen de fora del sistema.
• Perquè crea un itinerari de FP sense possibilitat de canvis llevat que es torni a repetir la "revàlida" per accedir als ensenyaments aplicades.
• Perquè crea "revàlides" per a l'obtenció de tots els títols excepte per a la FPGS.
• Perquè desapareixen els PQPI que tan bons resultats estaven donant i permetien obtenir la titulació de Graduat en ESO.
• Perquè entre els objectius de la FP Bàsica parla específicament de "adquirir o completar les competències bàsiques de l'ESO "quan després se'ls donarà un certificat de nivell 1.
• Perquè estableix una FP al servei exclusiu de les necessitats empresarials.

ÉS UNA LLEI QUE ATACA I OBLIDA AL PROFESSORAT

• Perquè demostra un menyspreu total pel coneixement expert en educació i dels educadors en plantejar una reforma del sistema educatiu basada prioritàriament en el sentit comú.
• Perquè les condicions en què ha de desenvolupar la seva feina no són adequades per realitzar la tasca docent que necessita l'alumnat actual.
• Perquè utilitza la crisi econòmica per mantenir unes ràtios i unes hores lectives excessives.
• Perquè segueix amortitzant les places dels docents que es jubilen i retallant les plantilles dels centres.
• Perquè posa en dubte la seva professionalitat en confiar les avaluacions a agents externs.
• Perquè no presenta ni una sola proposta de suport o reconeixement a la seva tasca.
• Perquè estableix la mobilitat forçosa, en els propers cinc anys, enlloc de la necessària estabilitat de les plantilles docents i atemptant contra el seu drets.
• Perquè s'oblida que sense el concurs i suport del professorat cap reforma educativa és possible.

ÉS UNA LLEI QUE ANUL·LA LA PARTICIPACIÓ

• Perquè dóna un poder desmesurat al director i suprimeix les competències del Consell Escolar, marginant al Claustre i a la comunitat educativa en el Consell Escolar en considerar només només un òrgan consultiu.
• Perquè oblida la necessitat de l'existència dels òrgans col·legiats a l'àmbit educatiu.
• Perquè no és una llei que s'anticipi al futur.

ÉS UNA LLEI SENSE CONSENS

• Perquè no ha existit cap debat.
• Perquè s'han limitat a penjar una "pluja d'idees" a la pàgina web i prop de 1000 persones han dit la seva, quan hi ha més de 500.000 docents i els seus representants (els sindicats) que no han estat consultats.

Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada