- Real Decreto 126/2014, de 28 de febrero, por el que se establece el currículo básico de la Educación Primaria. BOE 01.03.2014
- CCCO: Full informatiu dels canvis que comporta l'aplicació de la LOMCE a l'ensenyament primari. Calendari d'aplicació, organització de l'etapa, distribució d'assignatures, avaluació i titulació (+)
Ensenyament públic: Impacte de la LOMCE en les condicions laborals del professorat
Les assignatures es divideixen en tres blocs, la definició depèn bàsicament de com es reparteixen les competències: entre l'Estat, les comunitats autònomes i els centres escolars.
L'Estat és el responsable del contingut de les assignatures troncals: Llengua, Matemàtiques, Ciències de la Naturalesa, Ciències Socials i Llengua Estrangera. Ciències de la Naturalesa i Ciències Socials es van desdoblar l'antic coneixement del medi per donar-li més importància a les matèries de caràcter científic.
Quadre de troncals, específiques i de lliure configuració autonòmica:
L'Estat defineix en les assignatures troncals el contingut curricular, els criteris d'avaluació i els estàndards d'aprenentatge, mentre que en les específiques defineix només els criteris d'avaluació. Correspon a les comunitats autònomes, en base d'aquests criteris que han de complir els alumnes per superar l'avaluació, desenvolupar el contingut curricular.
En qualsevol cas, com el Ministeri redactarà tots els continguts curriculars per a Ceuta i Melilla, també de les assignatures específiques, les comunitats autònomes que vulguin els podran utilitzar, completament o en part.
Avaluacions
Hi ha dues avaluacions importants: una, en tercer de Primària, que és diagnòstica, i una altra, de final d'etapa de Primària, que és orientativa .
Han desaparegut els cicles i està configurat una única etapa de Primària, amb la qual cosa també correspon a l'àmbit de decisió de l'autonomia dels centres decidir com es reparteixen els continguts per cursos.
Calendari d'implantació de la LOMCE:
Temes relacionats: