Davant de
l’entrada en funcionament de les auditories pedagògiques que la consellera
d’Educació, Irene Rigau, ha posat en marxa aquest trimestre, volem fer palès
que:
CCOO pensem que el que realment necessita el sistema educatiu català és
inversió. La despesa per alumne i any ha passat de 4.200€ l’any 2010 a 3.200€
el 2014. Cal despesa laboral en aspectes com:
û Substitucions del personal docent des del primer dia.
û Augment de personal docent i del personal de suport (vetlladores, auxiliars
d’educació especial…)
û Reequilibri de la matrícula durant el curs.
û Retribució i dedicació al 100% del personal interí i substitut.
û Disminució de les ràtios
I també despesa social com ara:
û Beques menjador.
û Ajuts per l’estudi.
û Ajuts per material escolar.
û Beques per alumnes amb NEE.
CCOO creiem que no cal fer auditories ni cal pressionar el personal docent en
aquest moments; les Inspeccions tenen recaptades suficients informacions com
per prendre decisions conjuntament amb els centres educatius:
û Sistema d’indicadors de centres (es recullen resultats d’avaluacions,
proves externes i índex de mobilitat de l’alumnat i del professorat, alumnes
matriculats segons el seu origen, religió, les taxes d’absentisme escolar i del
professorat).
ûQuantificació dels recursos
organitzatius i la seva disminució (humans,
materials i econòmics )
û Plans anuals
i memòries
û I observació directa de la vida diària
dels centres.
CCOO denunciem l’amenaça que aquestes auditories pedagògiques suposen en forma
de conseqüències laborals per a un col·lectiu docent especialment compromès en
la seva tasca. Aquest col·lectiu és el que millor coneix la realitat dels
centres i són un exemple d’implicació en l’educació com a eina anivelladora i
la millor manera de que tots els nois i noies del país tinguin les mateixes
oportunitats.
CCOO no tolerarem que el col·lectiu docent:
û Vegi perillar la seva estabilitat laboral.
û Pateixi un increment de l'ansietat i neguit dels centres
û Tingui la sensació de menyspreu i descrèdit.
û Se l’assenyali injustament sota el paraigües d'ajudar-los a la consecució
de millors resultats i propiciar el transvasament de l’alumnat a l’escola
concertada qüestionant la continuïtat dels centres.
Si el que la consellera Rigau vol, com afirma en les seves declaracions, és
reduir el fracàs escolar, el que ha de fer és deixar de banda invents com les
auditories pedagògiques.
El Departament té l’obligació moral de mostrar confiança en els
treballadors i treballadores de l’ensenyament, en la seva qualitat humana i
professional i en el seu nivell de compromís i complicitat. Ha de dotar el
sistema dels recursos econòmics enlloc de retallar-los anys rere any.