8 d’abril del 2014

Ensenyament privat. Comunicat sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social




L’Institut Nacional de la Seguretat Social ha fet pública una resolució de 20 de març de 2014 que

aprova una relació d’empreses en les que s’apliquen les previsions de la disposició final dotzena de la Llei 27/2011 d’1 d’agost sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social. Es tracta de les empreses que es van inscriure a la Seguretat Social per tal que els treballadors que acompleixin les condicions requerides, puguin acollir-se a la jubilació parcial després de 2013.






Us adjuntem els enllaços per tal que us pugueu baixar els arxius .pdf amb la resolució sencera així com el pdf del llistat.



Què podeu fer amb aquests documents?



1.    Comprovar que el vostre centre de treball figuri en el llistat.

2.    Contactar amb la Direcció del centre per si tenen al seu abast aquesta informació.

3.    Verificar que no hi hagi cap errada en els codis de comptes de cotització que tingui l'empresa (pot haver més d'un compte de cotització per empresa).



Si es va fer el registre a l'INSS i no surt l'empresa o hi ha alguna errada en els comptes de cotització, féu-nos-ho saber, doncs s'haurà de fer una reclamació a la Direcció General de L'INSS. El termini per presentar les reclamacions en via administrativa es de 30 dies naturals a partir de la data de publicació de la resolució en el BOE (3 de abril de 2014).





Quin és el procediment a seguir en el cas de treballadors/es inclosos en els Plans de Jubilació Parcials aprovats per l’INSS?:



1.    La Titularitat facilita al treballador/a, que reuneix les condicions per a accedir a la jubilació parcial i ho demana, el document que autoritza a l’INSS a traspassar informació al respecte de la situació particular de cada treballador/a, directament a Pagament Delegat. Aquest document es troba a disposició de les escoles a través del GConcert.



2.    El treballador/a ha de complimentar aquesta autorització, juntament amb la documentació de sol·licitud de reconeixement de jubilació parcial. Ambdós documents s’han de presentar junts a l’INSS.



3.    L’INSS resol la petició i la comunica a Pagament Delegat. Pagament delegat es dóna per assabentat i no demana al centre cap documentació addicional.

El centre presenta a Pagament Delegat la documentació que recull la nova situació del jubilat parcial i del rellevista: contracte de relleu del rellevista i el contracte de jornada parcial del jubilat parcial.









Per la defensa dels drets dels treballadors i els treballadores, CCOO som la resposta

Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada