PROFESSOR: Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal
Gravat de Manresa.
DESTINATARIS: Ensenyamts (infantil, primària i secundària) i
altres professionals vinculats al món de l’ensenyament públic (tècnics d’educació de
les administracions públiques, animadors socioculturals, etc.).
NOMBRE D'ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h30 per sessió)
CALENDARI:
- Setembre: 17, 24
- Octubre: 1, 8, 15, 22 i 29
- Novembre: 5, 12, 19 i 26
- Desembre: 3, 10, 17
El curs
contempla 1 sessió virtual de 2 h
HORARI: de 18.00hs. a 20.30h.
LLOC: Guillem de
Berguedà (Berga)
OBJECTIUS:
Conèixer bones pràctiques en
l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement,
especialment les portades a terme prop de la nostra realitat. Adquirir
destreses bàsiques i aprendre noves eines per tal de millorar la pràctica
docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a
treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar
sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.
CONTINGUTS:
- Ús educatiu de les
xarxes Facebook, Twitter, Pinterest, Vine i Linkedin. Exemples i pràctica.
- Tractament de textos
telecooperatius en línia (Piratepad i Google Docs)
- Altres aplicacions de
Google Drive d’interès educatiu: Formularis i presentacions multimèdia.
- Projectes telemàtics
educatius. Les principals xarxes educatives: LaceNet, Espurn@, Novadors,
Espiral, etc. Aproximació als
projectes que ofereixen. Principis i bases dels bons projectes telemàtics.
- Els Pecha
Kucha i el ‘Death by Power Point’. Bancs d’imatges
gratuïts a la xarxa. Consells elementals de com millorar els nostres Power
Point?
- Eines de presentació i
publicació de treballs en línia: Presentacions amb Google Docs, Prezi,
Glogster i tires cronològiques interactives abmb Dipity, etc.
- Geolocalització. Com
organitzar una ginkana amb eines de georeferenciació, codis QR i dispositius
mòbils.
- Els blocs. Crear-ne un
de propi i aprendre a embedir-hi vídeos, àlbums de fotos, etc.
- Evernote com a gestor
de la informació per al Docent i portfoli.
- Caceres del tresor i
webquest. Exemples i pràctica.
- Bancs de presentacions
i documents en línia (Slideshare i Scribd). Llibres electrònics i eines de
publicació a l axarxa. Les llicències de propietat intel·lectual Creative
Commons.
- Els entorns virtuals en
3D: Espurnik. Pràctica.
- Aproximació a Moodle.
Consells, exemples i pràctica.
- Conceptes emergents
aplicats a l’aplicació i a les experiències TAC: PLE (personal learning environment), rúbriques
d’avaluació, Intel·ligències múltiples de Howard Gardner, Taxonomia de
Bloom, 21st Century Skills, Fliped Classrooms, BYOD, etc.
- Tauletes tàctils a les
aules. Apps educatives d’interès.
- Realitat Augmentada, aplicacions senzilles. Exercici pràctic.
METODOLOGIA:
El curs es desenvoluparà en sessions de 2 h i serà molt pràctic, amb
una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que
es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi
haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres
dispositius els porti (tauletes tàctils i/o telefons intel·ligents).