10 de setembre del 2013

Berga: Curs de formació sector públic. RECURSOS, METODOLOGIES, EXPERIÈNCIES I EINES TAC PER A UNA EDUCACIÓ 2.0 (1r trimestre 2013/14)

 RECURSOS, METODOLOGIES, EXPERIÈNCIES I EINES TAC PER A UNA EDUCACIÓ 2.0 

INSCRIPCIÓ TANCADA


PROFESSOR: Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal Gravat de Manresa.

DESTINATARIS: Ensenyamts (infantil, primària i secundària) i altres professionals vinculats al món de l’ensenyament públic (tècnics d’educació de les administracions públiques, animadors socioculturals, etc.).

NOMBRE D'ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h30 per sessió)

CALENDARI:


  • Setembre: 17, 24
  • Octubre: 1, 8, 15, 22 i 29
  • Novembre: 5, 12, 19 i 26
  • Desembre: 3, 10, 17     
                                     El curs contempla 1 sessió virtual de 2 h

HORARI: de 18.00hs. a 20.30h. 
LLOC: Guillem de Berguedà (Berga)

OBJECTIUS:

Conèixer bones pràctiques en l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement, especialment les portades a terme prop de la nostra realitat. Adquirir destreses bàsiques i aprendre noves eines per tal de millorar la pràctica docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.

CONTINGUTS:

  • Ús educatiu de les xarxes Facebook, Twitter, Pinterest, Vine i Linkedin. Exemples i pràctica.
  • Tractament de textos telecooperatius en línia (Piratepad i Google Docs)
  • Altres aplicacions de Google Drive d’interès educatiu: Formularis i presentacions multimèdia.
  • Projectes telemàtics educatius. Les principals xarxes educatives: LaceNet, Espurn@, Novadors, Espiral, etc.  Aproximació als projectes que ofereixen. Principis i bases dels bons projectes telemàtics.
  • Els  Pecha Kucha i el ‘Death by Power Point’. Bancs d’imatges gratuïts a la xarxa. Consells elementals de com millorar els nostres Power Point?
  • Eines de presentació i publicació de treballs en línia: Presentacions amb Google Docs, Prezi, Glogster i tires cronològiques interactives abmb Dipity, etc.
  • Geolocalització. Com organitzar una ginkana amb eines de georeferenciació, codis QR i dispositius mòbils.
  • Els blocs. Crear-ne un de propi i aprendre a embedir-hi vídeos, àlbums de fotos, etc.
  • Evernote com a gestor de la informació per al Docent i portfoli.
  • Caceres del tresor i webquest. Exemples i pràctica.
  • Bancs de presentacions i documents en línia (Slideshare i Scribd). Llibres electrònics i eines de publicació a l axarxa. Les llicències de propietat intel·lectual Creative Commons.
  • Els entorns virtuals en 3D: Espurnik. Pràctica.
  • Aproximació a Moodle. Consells, exemples i pràctica.
  • Conceptes emergents aplicats a l’aplicació i a les experiències TAC:  PLE (personal learning environment), rúbriques d’avaluació, Intel·ligències múltiples de Howard Gardner, Taxonomia de Bloom, 21st Century Skills, Fliped Classrooms, BYOD, etc.
  • Tauletes tàctils a les aules. Apps educatives d’interès.
  • Realitat Augmentada, aplicacions senzilles. Exercici pràctic.
METODOLOGIA:

El curs es desenvoluparà en sessions de 2 h i serà molt pràctic, amb una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres dispositius els porti (tauletes tàctils i/o telefons intel·ligents).


Formació professional Aturem la LOMCE Opinió Ens roben la paga! SOMescola
Imprescindibles de la Pública Imprescindibles de la Concertada Imprescindibles del Professorat interí i substitut Docents en lluita Projecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local
Lleure educatiu en lluita! Educació Ajuntament Barcelona Accés a la borsa interins docents Web ensenyament públic Web treballadors concertada